Bønnens Makt! Orginalen.

ujyu
Gud som er livets kilde ser hver eneste tanke og hører hvert eneste ord et menneske frambringer under sitt jordeliv. Absolutt alt ligger nakent for Ham.
Og Han har gitt oss mulighet til å kommunisere direkte med Ham gjennom bønn. Det forventes at alle som har tro bruker den muligheten flittig, og gjør det til en daglig vane å be. Du kan be knelende på ditt soverom, når du kjører bil, sykler, går, eller når du er opptatt med ensformig arbeid som krever liten tankekraft. Konsentrasjonen må vies bønnene.
Mine erfaringer tilsier at bønn er den mest virkningsfulle gjerning et menneske kan utføre. For bønnen har faktisk ingen begrensninger så lenge vi prøver å be etter Guds vilje.
Men det er ofte tungt og vanskelig å be. For det finnes ikke fasitsvar på hvordan Gud velger å bønnhøre oss og hvor mange ganger vi må be. Derfor er det viktig å være tålmodig, forventningsfull og utholdende. Tilstreb alltid å være ydmyk, oppriktig og målrettet i bønn. Gud bønnhører ikke mennesker som er hovmodige, selvrettferdige og anklagende mot Ham.Han bønnhører oss heller ikke hvis vi ofte ber for å skaffe oss verdslig rikdom og behag. Men er du sikker i ditt hjerte på at du ber rett, så fortsett å be selv om du har bedt hundre ganger uten at noe tilsynelatende har skjedd. Alle bønner blir lagret hos Gud, og Han velger noen ganger å bønnhøre oss lang tid etter at vi har gitt opp å bli bønnhørt.

Spør andre troende om de kan be for deg, og gled deg over at du har en verneengel som uavlatelig går i forbønn for deg, selv når du sover. Jesus selv går også i forbønn for oss.
Er du usikker på hva du skal be om og hvordan du skal be, ber du om hjelp til å be verdig, rett, helhjertet og uavlatelig. Tenk også på forhånd hva du vil be om slik at ikke alle bønner blir vilkårlige. Be ofte personlige bønner og tilpass og varier innholdet etter behov.
Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye.
Jak. 5.16


Her er bønnene som vil bringe deg videre:
Tilgi meg Herre for at jeg har krenket deg med tanker ord og gjerninger.   ( Amen )
Takk Herre for at jeg har fått livet i gave.
Takk Herre for at du har gitt meg din ånd som pant for evig liv.
Takk Herre fordi jeg er i tilgivelsens tilstand.
Takk Herre for alt det gode jeg har fått oppleve.
Takk Herre for at du valgte å gi oss mennesker en
sjanse ved å gi oss jordisk liv.
Takk Herre fordi jeg er frisk og sterk.
Takk Herre fordi jeg har rikelig av alt jeg behøver.
Takk Herre fordi jeg blir bønnhørt, hver dag.
Takk Herre fordi jeg har fått venner som hører deg til.
Takk Herre fordi jeg vet jeg skal få føle sterk og varig kjærlighet og fred.       ( Amen )


Jeg ber Herre om å bli styrket og bevart i troen.
Jeg ber Herre om hjelp til å be verdig, rett, helhjertet og uavlatelig.
Jeg ber Herre om å bli styrket og bevart sterk og frisk i ånd og legeme.
Jeg ber Herre om at Satan ikke villeder meg inn i langvarige feller.
Jeg ber Herre om Hjelp til å være verdig og seriøs i alle viktige handlinger.
Jeg ber Herre om å være; sannferdig, frimodig, vis, tålsom, kjærlig, virksom, barmhjertig, helhjertet, blid, sindig, avmålt, avvæpnende, overbærende, motivert, glad, trygg, klar og nøyaktig.
Jeg ber Herre om å ha rene tanker, ikke begjære og være hovmodig.
Jeg ber Herre om å ikke vegre meg, være feig, unnlatende, lat og mismodig.
Jeg ber Herre om å få oppmuntringer hver dag, i sær når det er tungt og vanskelig.
Jeg ber Herre om å bevare forståelsen og roen i vanskelige situasjoner.
Jeg ber Herre om å bli ledet, veiledet og rettledet videre.
Jeg ber Herre om at andre mennesker får velvilje overfor meg.
Jeg ber Herre om at andre mennesker blir påminnet meg og går i forbønn for meg. ( Amen)

Du kan også be disse bønnene for din familie og andre.

Du kan se på min Blog eller min Facebook: (English)
Facebook:
http://tinyurl.com/hv9etpe
The Original Prayer sheet is found here: (English)
Blog:
http://tinyurl.com/zhhh43v
Bønnene som vil bringe deg videre Orginalen:  (Norsk)
Facebook:
http://tinyurl.com/h2cjvk6

Bønnene som vil bringe deg videre; Personlig og oppdatert: (Norsk)
Blog:
http://tinyurl.com/jd22an6

Facebook:
http://tinyurl.com/gkvmw8a
Forfatter: Pål Bryn
By God Lamb

Leave a Reply

